Cykl artykułów związanych z obsługą techniczno-eksploatacyjną obiektów sportowych - Orlik 2012.
Na naszym blogu będziemy o tym rozmawiać, dzielić się doświadczeniami i wymieniać dobre rady. Mam nadzieję, że cykl artykułów związanych z obsługą techniczno-eksploatacyjną obiektów sportowych, Orlik 2012, ale nie tylko, pozwoli na właściwe spojrzenie na tę specyficzną problematykę, a także będzie swoistym kompendium wiedzy dla Opiekunów, Administratorów czy Animatorów.
Dodam, że w roku 2013 na portalu naszorlik.pl po raz pierwszy podzieliłem się doświadczeniami z zakresu konserwacji pielęgnacji boisk ze sztucznymi nawierzchniami. Na pewno wielu z Państwa zna ten portal i jest jego czynnym użytkownikiem. To świetnie, ale chciałbym, aby i ta platforma stała się naszym ulubionym miejscem dla wymiany orlikowych doświadczeń.
Wbrew wielu potocznym opiniom, że boiska ze sztucznymi nawierzchniami nie wymagają żadnych nakładów pielęgnacyjnych, będziemy próbowali uświadomić wagę i znaczenie dobrze i systematycznie wykonanych konserwacji, dobrze i świadomie wybranianych firm, technologii i urządzeń, środków i materiałów.
Boiska sportowe, Orliki, Place zabaw to znak rozpoznawczy przedsiębiorczych miast i gmin. Nie można pozwolić, aby niewłaściwe użytkowanie lub brak kontroli i odpowiednich zabiegów pielęgnacyjnych doprowadził do skazy na tych obiektach. Wiele zależy od bezpośrednich opiekunów, lecz ich głos musi być słyszany i rozumiany w jednostkach finansujących eksploatację kompleksów. Same dobre chęci, wrażliwość i dbałość konserwatorów czy animatorów nie wystarczą. Obsługa, serwis, naprawy, konserwacja wymagają nakładów finansowych. Na szczęście w większości przypadków podmioty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie boisk i innych miejsc rekreacji czują temat i nie szczędzą rozsądnie wydawanego grosza.
Okres zimowy sprzyja tego typu rozważaniom, gdyż juz wkrótce, może w marcu, trzeba się zmierzyć z rzeczywistością i przystąpić do pierwszych prac konserwacyjnych. Od lat prace na Orlikach zaczynamy w marcu, (z wyjątkiem 2013) Wtedy najbardziej zapobiegliwi gospodarze obiektów wysyłają zapytania, konkretyzują oczekiwania oraz szacują zakres niezbędnych napraw i remontów.